Tanulás, munka

 2011.01.30. 12:12

Már régen írtam a blogba. Szegeden voltam beiratkozni az egyetemen. Őszintén szólva, egy kicsit sokkolt, ami ott várt. Kiderült. hogy ebben a félévben 20 tantárgyam lesz, így gyakorlatilag egész tavaszra meglesz az elfoglaltságom. Szeretek tanulni, de első gondolatom az volt, na ezzel jól belenyúltam, de úgy gondolom a kihívások arra vannak, hogy megcsináljam. Van egy rendszer az ETR, ahol fel tudom venni a tantárgyakat, csak egy kicsit zötyögös a rendszer, a tantárgyaim felét már fel se tudtam venni. A diákigazolványról nem is beszélve, akkor adnak igazolványt ha aktív hallgatói jogviszonyom elkezdödött, de 100 km-re lakom és mire elintézem a diákigazolványt körülbelül, hármat kell fordulni és a jelenlegi gazdasági helyzetben, minden fillérnek megvan a helye. Lesz olyan hétvége, mikor egész héten előadás lesz, ha nem laknának a bátyámék Szegeden, akkor alhattam volna a padon, a ligetben. Reggel nyolctól este hétig elöadások és utána levő nap ugyanígy, de nem panaszkodom mert én választottam, így ezeket a dolgokat magamnak kell megoldani. Igazából ezt a félévet kell meghúzni, az oktatás többi részén, már "csak" tanítanom kell. 
Nyilván dolgoznom is kellene mellette, de jelenleg munkát találni nagyon nehéz. Ki kell mondani, azzal hogy átlagpolgár vagyok, ezzel diszkriminált, hátrányos helyzetben vagyoka munkaerőpiacon. Jelenleg a pályakezdöket, a rokkantnyugdijasokat és a börtönböl szabadulók kapnak olyan mértékű támogatást, ami miatt magamfajta átlagos dolgozni vágyó ember hátrányos helyzetbe kerül. A jelenlegi helyzetben pl a rokkantnyugdijas miért kap több esélyt, mivel nyugdíjat kap, tehát fix jövedelme van. Ha tud dolgozni miért kap nyugdíjat, ha meg beteg miért megy dolgozni más kárára? Azt meg eleve megtiltanám, ha valaki öregségi nyugdíjat kap, az nyugdíj mellett munkát vállalhasson, ha elmegy dolgozni, akkor meg függeszék fel neki addig a nyugdíjat. Úgy érzem életem teljében vagyok, mondhatni topformában és a munkaerőpiacon már öregnek számítok, pedig rengeteg tapasztalatom van, mégis inkább alkalmazzák, a fiatal támogatható munkaerőt. Bárhogy is van úgy érzem az egész rendszer alapvetően hibás,és egy egész korosztályt büntetnek azért mert rosszul idözitve született. Magyarországon nincs a munkaerőpiacon esélyegyenlőség és úgy érzem ennek érdekében, senki se kiván semmit se tenni.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://orultelme.blog.hu/api/trackback/id/tr952625018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása